Saturday, August 8, 2009

En Matchmaker’s Bekännelser

Jag försöker fixa ihop Shauna med en ny kille. Problemet är att jag inte känner speciellt många potentiella pojkvänner här i USA. Alla våra kompisar är gifta, upptagna, eller bor i Kalifornien. Hursomhelst, har hört talas om en intressant kille på Roberts jobb vars flickvän dog i en bilolycka för några år sedan. Han är nu singel och lite “egen.” Tydligen tycker han om att prata och lider ofta av mundiarre, vilket jag tolkar som positivt då Shauna är lite blyg.

Han är också en kaffe finsmakare som bara dricker färskmalet, hävdar att han är buddist, och lutar sig fram över rännan när han pinkar på herrarnas. Tydligen så är han känd för sitt konstiga sätt att stå helt framåtlutad när han pinkar.

Robert och hans arbetskompis Skip tycker det är en dålig ide att styra upp en blindträff mellan Shauna och den framåtlutade pinkarn.

“Varför?” envisas jag.

“Han är helt skum.” Menar dom.

“Han verkar kanske lite egen, men det e inget fel med det.”

Dom skämtar några pubertetsskämt om att han har en penis stor som ett läppstift.

Jag suckar och frågar om den framåtlutande vill ha barn, för jag vet ju att Shauna vill ha 3 till.

“Tre barn?” utbrister Skip. “Jag tror inte ens att han kan få upp den så många gånger.”

Suck.

Moget.

No comments: