Saturday, August 29, 2009

grillfest



Idag hade vi grillfest hemma hos oss. Vi grillade bratwurst, drack öl och vin, mumsade sushi och cupcakes. Trots att det var en sista-minuten grej så kom faktiskt rätt mycket folk och det blev riktigt najs. Det blev en salig blandning med folk i alla åldrar, high school kids, grannar, och arbetskompisar. Det är ganska komiskt hur vissa människor verkar ha något slags nervöst behov av att berätta helt sjuka saker om sitt liv i nya sociala situationer. Som ett nervöst tics ungefär.

Idag fick jag höra historier om killen som blev uppraggad av en transvestit, en tjej vars ex begick självmord, samt tjejen som bajsade i handväskan under sin smekmånad.

Fick mig att känna mig väldigt normal för en gångs skull.

Igår var vi förresten ute och åt sushi med Skip och Trish, ett av mina favoritpar. Jag är egentligen inte mycket för parmiddagar, men dessa två har de galnaste historier man kan tänka sig. Alissa var på en fest hemma hos en tjejkompis från skolan. Eller det var inte mycket till fest. Hon har haft oturen att träffa på folk som vill rekrytera henne till sin kyrka, och vem har tid med sånt trams?

Nej, nu är det filmdax.

No comments: